quel amortisseur de r6 pour un 31k

Pilotes - Machines - Préparations - calendrier
sebastien
Motos :

Re: quel amortisseur de r6 pour un 31k

Message par sebastien »

F4i Shock Conversion

Need the following--

• Honda F4i shock--Available very cheap on E-bay--just search "F4i shock"

Bushings that must be pressed into the lower shock mount--these bushings can be found at McMaster Carr (See link below). Sizes are as follows:

• For the lower bushings: 2x part number 6658 K44--20mm shaft diameter, 24mm OD, 20mm length. Prices and order looks like this:

Line

Quantity

Part Number

Description

Unit Price

Total Price

Ships

1

Each

6658K44

Metric SAE 841 Plain Bronze Sleeve Bearing For 20 mm Shaft Dia, 24 mm OD, 20 mm Lg

$3.43

$6.86

today

Merchandise

$6.86

1. From the shock you need to remove the bearing from the bottom mount. You can bring this to a shop to press out for you, and have them press the new bronze sleeves in at the same time--otherwise you can work with it on your own.
  2. Fit check the pin from the RZ linkages to see if you need to lightly sand/file the brass bushings. When installed, the sleeves compress a bit and may need to be sanded a little bit. This has been my experience on every one that I have done.
  3. Drill out the top shock mount using a 12mm drill bit to accept the upper shock bolt from the RZ. The existing sleeve in the top mount is large enough to be drilled out and reused. The sleeve can remain in the shock to do this.
  4. Check your manual as to how to take the rear end apart in order to get the shock off so that you can put the F4i shock in--if you dont have a manual...you should get one!
  5. Reuse the RZ bolts to mount the new shock into place and re-install the rear end!
  6. Now find a place to mount the remote resevoir--some companies make mounting brackets, or you can use hose clamps to mount it to the frame somewhere accessible for adjusting.

I would space out the top shock mount--the F4i top mount is narrower than the stock shock. Stock measures about 40mm, F4i measures about 28mm. It is not likely that there will be issues if this is not done, but I am not willing to play the odds. This can be done with washers, or cut the sleeve from the upper mount of the stock shock. It already has the correct dimensions.

JERONIMAL
Motos :

Message par JERONIMAL »

Salut !

Effectivement, topic très intéressant !!

Merci à  Seb pour les infos précieuses :wub:

(y a plus qu'à  apprendre l'anglais, valider la commande et suivre les instructions !!!)

pascal26
Motos :

Message par pascal26 »

Les courroies de reglages sont les memes sur le xj et sur les 31k ??

tazman
Motos :

Message par tazman »

Pour ceux qui comme moi en aurait ras le c__ de ne pas trouver l'amorto de CBR F4i...

Version R6, ce que j'ai exactement fait:

http://www.smcomp.co.../RZR6shock.html

Bagues achetées chez ED-TEC:

Désignation Ref. Quantité Prix unitaire HT Sous-total HT Métafram BP 25 à  collet 20 x 24 x 20 BAG000356 2 1,54 €

3,08 €

+ Amorto R6 nickel à  40€

GAZZZZZZ B)

tazman
Motos :

Message par tazman »

ça vous laisse du choix maintenant............. ;)

Mais quand même, mettre du H___a sur nos RD... :D .........

yves
Motos :

Message par yves »

Les courroies de reglages sont les memes sur le xj et sur les 31k ??

Pas sur:

http://www.megazip.r.../197966#g197857

http://www.megazip.r.../198335#g198364

Pour en revenir à  cet amortisseur, je pense que celui que j'avais, avait hydraulique HS. Et de plus avec un ressort un peu plus dur et mon poids plume, la moto avait tendance à  remonter un peu trop vite.

Maintenant que j'y pense, j'ai eu en stock un amortisseur de R6 (surement les premiers modèles) et j'avais pensé à  le monter sur le 31k. Mais je ne sais plus ce qui m'a arrété.

Je vais essayer de retrouver cet amortisseur, celui de 600 XJ et un de 31 k afin de pouvoir les comparer.

Pour la fourche, en théorie se sont les ressorts de 1WT les plus durs.

Et en pratique, d'une manière générale, difficile de tirer des conclusions avec du matériel qui a 30 ans et dont on ne connait pas l'historique.

jerome.1969
Motos :

Message par jerome.1969 »

C'est quoi ce site :huh: russe ?

Les prix c'est des Kopeks ? ca donne quoi en conversion, frais de port, dispo. etc......... :mellow: .

yves
Motos :

Message par yves »

C'est quoi ce site :huh: russe ?

Les prix c'est des Kopeks ? ca donne quoi en conversion, frais de port, dispo. etc......... :mellow: .

Pour les prix j'en sais rien, mais on trouve une multitude de modèles:

http://www.megazip.ru/ru/bike/yamaha

Je l'utilise juste en base de données.

jerome.1969
Motos :

Message par jerome.1969 »

Ouais, c'est que j'ai vu en fouinant un peu :sleep: .

Par contre pour comprendre, c'est pas gagné tovarich :D .

Répondre